aneb každá veverka by měla mít svůj oříšek !

Z Bludovic na Hukvaldy přes Brušperk a Příbor

8. května 2008 v 7:17 |  Cyklovýlety
Účastníci výletu: Mamka, Věrka, Jenda a Pavel.
Autor: Věrka
Psal se 24. únor roku 2008. Byla neděle a počasí vybízelo k nějakému výletu. Já jsem byla zrovna dva dny po nemocenské, ale taky jsem neodolala prvnímu teplejšímu sluníčku tohoto roku. A tak jsme brzy ráno vzali kola a vyrazili z Horních Bludovic směrem na Hukvaldy.
Prvně jsme si vyšlápli pár kopečků směrem na Sedliště. Zde jsme na Bezručově vyhlídce chvíli obdivovali sochy a bohužel ještě zavřenou místní hospůdku. Ještě asi na hospodského nebylo dost teplo, ale lidí co by si to jedno pivko dali by se jistě našlo hodně. Vím nejméně o čtyřech:-). Po krátké pauze jsme sjeli asi půl kilometru na místní poutní místo Hájek. Občerstvili jsme se čerstvou pramenitou vodou a pokračovali směrem na Lískovec a k Válcovnám plechu Frýdek-Místek. Po projetí areálu Válcoven jsme se dostali k řece Ostravici do Sviadnova. Přejeli jsme frekventovanou silnici a namířili si to k dalšímu atraktivnímu cíli naší cesty - cvičné štole ve Staříči. Trošku jsme si prohlídli zdejší okolí, které na nás všudypřítomně dýchalo hornickou atmosféru. Krátká pauza po vyčerpávajícím stoupání byla na místě. Kolem areálu místního dolu jsme se dostali k laguně a následně na odbočku z cyklostezky směrem na Brušperk. Zde jsem se poprvé setkala také s dopravní značkou zvýšený pohyb cyklistů a in-line bruslařů. Tomuto sportu jsem se začala věnovat loni na podzim a zde teď udělali nový povrch na cestu kde smí auta jen s povolením. Člověk by řekl že ideální terén pro bruslaře. Jenže jak jsem později zjistila jak náročný je zde terén, tak myslím, že tady zrovna jezdit ještě hodně dlouho nepůjdu, dokud se trošku ještě nezdokonalím:-(. Jinak pěkná příroda na to že za zády máme důl. Nového povrchu jsme si tedy užívali až do příjezdu k přehradě Brušperk. Pomalu jsme měli chuť na kafe a tak jsme začli pátrat po nějaké hospůdce. Jenže rekreační zařízení u přehrady byla ještě zavřená a tak jsme směřovali do centra. Nemohli jsme si odpustit návštěvu místního krásného větrného mlýna. Po krátké pauze a vyfotografování jsme na náměstí našli s trochou štěstí nevýrazně označenou, avšak pěknou, menší cukrárničku. Otvírací doba sice končí v 11 hodin a my jsme dorazili 10:50 ale kafe nám uvařili. Asi hodinku jsme poseděli, mezitím měla ale paní prodavačka tolik dalších zákazníků, že myslím nelitovala že nechala otevřeno:-). Dopolední dávka kafete tedy za námi a my pokračujeme směr Stará Ves. Zde odbočujeme z hlavní silnice vlevo na cyklostezku do Trnávky. Docela náročný terén z počátku alfalt, nakonci bahno. Ale celkem jsme nepřišli k žádné úhoně a tak jsme s klidem a celí dojeli do Trnávky. U místního rybníka jsme obdivovali a hlavně nakrmili párek labutí, Jenda vylekal hejno kachen a dále jsme pokračovali údolím po cyklostezce do Kateřinic.
Neodpustím si poznámku že před několika lety jsme tuto vesnici již navštívili. Tenkrát se ale nedařilo neboť mamka zde u místního fotbalového hřiště spravovala kolo:-D. Nicméně jsme tuto vesničku projeli a pomalu se nás chytal hlad. Ani jsme tedy neodpočívali a pokračovali vstříc obci Skotnice. Zde jsme objevili místní hospodu u Žabáka a tak jsme zakotvili na oběd. Vynikající jídlo za slušné ceny. Doporučujeme. Čas nás ale docela začal tlačit a tak jsme popojeli dále do Příbora. Toto město jsme také jen rychle projeli po zelené značce kolem řeky Lubiny směrem na stejnojmennou vesničku. Zde jsme již nabrali konečně zpáteční směr na Hukvaldy. Známou zříceninu. Hodnou chvíli trvalo než jsme se překodrcali přes místní "kopečky". Ale nakonec jsme přeci jen kolem třetí hodiny docyklistovali do podhradí. Zde jsme objevili cukrárnu a zaparkovali na místní kafe. Strávili jsme zde další hodinku. Odpočinuli jsme si a kolem známéno Tropicu Hukvaldy jsme pokračovali údolím říčky směrem na Měrkovice. Odtud jsme po hlavní cestě směrem na Palkovice překonali s vypětím všech sil kopec Myslík a poté již z kopečka podél řeky jsme dojeli až do Frýdku-Místku. Po příjezdu k řece Ostravici jsme se napojili na cyklostezku do Paskova. (Tedy pouze do Sviadnova neboť dále se musí po staré cestě). Začlo se stmívat a Paskov už projíždíme pod rouškou tmy. U nádraží se naše skupina rozděluje na mě a ostatní. Já mířím dále podél Ostravice po temném chodníčku dále na Vratimov a ostatní (Mamka, Pavel a Jenda) si to štrádujou do prudkého kopce do Řepišť. Odtud pak dále přes les do Kaňovic a přes místní hospůdku U Tunky v Bludovicích domů. Já z Vratimova ještě překonávám stoupání k hospodě Koliba a pak konečně sjezd do Horních Datyň domů.
Zcela vyčerpaní po prvním jarním výletu uleháme do pelechu. Moje nohy i tělo mi říkají, že na první rozcvičku roku na kole je 85 km po kopcovitém terénu podhůří Beskyd opravdu vyčerpávající výkon...

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.